Start Whats app gesprek met Godu | Klarna Achteraf betalen

Gratis retourneren - 30 dagen bedenktijd

Klanttevredenheid staat bij ons voorop.

Is het bestelde product niet naar wens? Jammer, maar dat kan gebeuren! Uiteraard doen we ons uiterste best om alsnog een tevreden klant van jou te maken door met een passende oplossing te komen. Je kunt jouw bestelde producten die via de DPD, DHL of PostNL geleverd zijn gratis binnen 30 dagen naar ons terugzenden. Je kunt hierbij kiezen voor een vervangend product, een tegoedbon of voor teruggave van het aankoopbedrag. Wil je een product terugsturen? Volg dan onderstaand stappenplan:

Stappenplan product retourneren als u geen account heeft: (bestelling geplaatst als gast)

  1. Zodra je een product wilt retourneren, maar je hebt geen account, dan moet je de gastaccount omzetten naar een account. Ga naar de volgende pagina om jouw wachtwoord aan de vragen, hier vul je het e-mailadres in dat je gebruikt hebt bij de bestelling. Je ontvangt dan een link in je e-mail om een wachtwoord aan te maken. Zodra je dat gedaan hebt, kun je inloggen en de onderstaande stappen doorlopen.

Stappenplan product retourneren als je een account hebt:

  1. Log in op jouw account met je e-mailadres die je hebt gebruikt bij de aankoop.
  2. Ga naar “Bestellingen”
  3. Klik op de bestelling die je wilt retourneren.
  4. Klik op de button retourneren of in het geval van schade klik je op schademelding.
  5. Vul alle gegevens in en volg de instructies die je krijgt.
  6. Je pakt de producten goed in zodat de producten niet kunnen beschadigen. LET OP: het risico bij een product retourneren ligt bij de klant, pak daarom het product weer goed in.
  7. Mocht je een bewijs ontvangen, bewaar het bewijs van verzenden goed tot het retourproces is afgehandeld.
  8. Zodra wij het product hebben ontvangen en gecontroleerd zullen wij het bedrag binnen 5 werkdagen retourneren. Mocht je kiezen voor een teruggave van geld dan doen wij dat te allen tijde op het rekeningnummer waarmee de bestelling is geplaatst.

Voorwaarden retourneren

  • Jij draagt het risico van de retourzending in het geval van schade onderweg terug of dat de producten zoek raken.
  • De producten worden binnen de zichttermijn van 30 dagen geretourneerd, dit gaat in op de dag na ontvangst van jouw artikel(en).
  • Het ongebruikte artikel bevindt zich voor zover mogelijk in originele staat en fabrieksverpakking.
  • Maatwerk producten zoals worden niet retour genomen.

Voorwaarden bestelling annuleren:

  • Zodra een product met een afwijkende maat en/of extra speciale keuzes in productie is genomen kan deze niet worden geannuleerd/geretourneerd.

Uitzondering gratis retourneren

Pakketdienstlevering: 

Mocht jouw bestelling geleverd zijn via een pakketdienst zoals DPD, DHL, GLS of PostNL, dan berekenen wij de retourkosten niet door aan de klant. Wil je het pakket voor een tweede keer retourneren berekenen wij € 9,50 per pakket retourkosten.

Palletlevering of Koerierslevering

Retourneren

Mocht jouw bestelling verstuurd zijn via palletzending? Dan ontvang je voor het transportbedrag een tegoedbon die je kunt besteden op de webshops van Godu BV. Voor Nederland zijn de kosten voor een pallet € 65 euro en voor België  110 euro. Deze kosten gelden per pallet die retour komt.

Omruilen

Ruil je het product voor een bedrag dat maximaal 10% van de aanschafprijs van de eerste aankoop afwijkt? Dan kunt het product gratis eenmalig omruilen. Als het bedrag meer dan 10% afwijkt en dus lager is, dan krijg je een tegoedbon voor de kosten van de palletzending. Wil je een tweede keer omruilen/retourneren worden de palletkosten doorberekend naar de klant, dit zal niet in de vorm van een tegoedbon zijn.

Uitzondering omruilen van product:

  • Maatwerkproducten die speciaal voor jou op maat gemaakt worden kunnen na het plaatsen van de order niet meer geannuleerd worden. 

Pakket beschadigd aangekomen of verkeerd product ontvangen?

De producten die wij verzenden worden zorgvuldig verpakt en gecontroleerd. Toch kan het voorkomen dat je een product niet in goede staat of dat je een verkeerd product ontvangt. Als dit gebeurt, laat ons dit dan zo snel mogelijk weten. Dit kun je doen door contact op te nemen met onze klantenservice. Wij streven erna om jouw mail binnen 1 werkdag te beantwoorden.

Let op: stuur altijd een mail onder vermelding van uw ordernummer met foto’s (van het product bovenkant en alle zijkanten + een foto van de doos alle kanten) mee van de schade of van het verkeerd ontvangen product zodat wij je aan de hand van de foto’s een passende oplossing kunnen bieden.

Gebruikt, maar toch retourneren?

Uiteraard kan het voorkomen dat je het product binnen de 30 dagen zichttermijn al wel in gebruik hebt genomen maar toch retour wilt sturen. De kosten voor retourneren van een pakket die via de pakketdienst (bijvoorbeeld DPD) verloopt, is voor rekening van de klant. Mocht het pakket met speciaal vervoer geleverd zijn dan kunnen de kosten tussen de € 14,50 en € 40,- euro liggen (neem voor speciaal vervoer contact met op met onze klantenservice). Als het product sporen van gebruik heeft retourneren wij maximaal 50% van het aankoopbedrag. Dit percentage bepalen wij na het bekijken van de gebruikssporen.